BURSA EDİRNE ÇANAKKALE İSTANBUL GEZİSİ /1/✈️🏝

Merhaba! Annemin de dualarıyla 😂 Sağlıklı sıhhatli geri geldim. Çok çok eğlenceli bir gezi oldu.Bir o kadar da yorucuydu ama olsun.O kadar çok birbirine benzeyen yere gittik ki,bazı fotoların detaylarını gerçekten unuttum üzgünüm.Çok sıkmadan kısa kısa anlatmaya çalışacağım:)
İlk Gün Osmanlı Devleti'nin ilk başkenti olan Bursadayız.Uçağa 8 bilmem kaçta biniyoruz 10 bilmem kaçta iniyoruz 😊 Cınım rehberimizle tanışıyoruz.
İlk başta otobüsle havaalanından uzaklaşıyoruz.

1️⃣ İLK DURAK TOPHANE MEVKİİ

*Maalesef telefondan yazdığım için resimlerin konumlarını düzenleyemiyorum.*

Tophane Mevkii şehrin merkezinde.Hemen içinde de Osman Gazi ve Orhan Gazi türbeleri
bulunmakta.Yukarıda gördüğünüz resimler Bursa'nın küçük bir kısmının kuş bakışı görüntüsü.Evet

Tophane Mevkiinden şehrin küçük bir kısmını gözlemleyebiliyoruz .
hatta yanlış hatırlamıyorsam burası Yenişehir idi.
Bu fotoların hepsi farklı açılardan.

Bu arada tam gözlem yapılan yere bir teleskop koyulmuş.1 tl ile çalışıyor Ve şehrin bir çok detayını
rahatlıkla görebiliyorsunuz.:)

Üstteki Osman Gazi ve Alttaki Orhan Gazi türbesi.Tek bir tane değil 6-7 tane mezar bulunuyor burda..Sonra elma şekeri alıp diğer durağımıza geçiyoruz.Bu arada burda bir grup fotosu alıyoruz:)))

2️⃣SONRAKİ DURAK ULU CAMİİ

Camilerdeki ışıklandırmalar genellikle böyle ilginç ama çok hoş bir görüntüsü vardı.Eğer fotoları karıştırmıyorsam buralar Ulu Camii idi😂

İşlemeler gerçekten çok çok güzel.

Evet şimdi sizden ellerinizi dua eder gibi şekle getirmenizi ve resimle  karşılaştırmanızı istiyorum.
 Aynısı değil mi? Bunun bir sanat olduğunu söyledi rehberimiz bize.Yukarıdaki resimde dua eden bir insanın gözleri be elleri olduğu söyleniyor.

Tabii ki tavanları çekmesem olmazdı:)) Tavanlar Sade gibi gibi:)

Evet fotoya biraz dikkatli bakmanızı rica edeceğim:))) Ulu Camii'nin minberinde güneş sistemi motifleri kullanılmış..Bu Benim en şaşkrdıklarımdan biri olmuştur:)

3️⃣SONRAKİ DURAK EMİRSULTAN TÜRBESİ
Çok üzgünüm maalesef burda Benim telefonum bozuldu Ve Bundan başkasını çekemedim.Ama biraz bilgi vermem gerekirse;

Emirsultan peygamberlik soyundan geldiği için "Emir" Gönülleri fethettiği için "Sultan" isimlerini
almıştır. Buhara'da doğmuştur ve gerçek adı Es Seyyid Şemsüddin Mehmed Bin Aliyyül  Buhari 😂
Türbede kendisi hanımı oğulları be kızlarının sandukaları bulunmakta.
Camii'nin avlusunun ortasında  sekiz köşeli şadırvan yer alır..

Evet ilk gün böyle idi.Umarım sizi çok sıkmadan yazabilmişimdir.Bu arada bir arkadaşım daha gizlice karıştırmış veee bloğumu öğrenmiş😂Geri kalanları da zamanla yazacağım inş..
HEPİNİZİ ÇOOOK SEVİYOOORUMMM.:))))

UYARI:Fotoğrafların izinsiz kullanılması KESİNLİKLE YASAKTIR.!

1. Oyy tophane yaaa cok hosuma gidiyor benim.Bide teleskopla baktiginda daha da sirinler.Camilerimizde cok devasa tabi sekercim.Hosgeldinnnnn diyorum kocaman öpüyorum seni 😘😘😘😘💕💕💕

1. Ya canımcım ben bakamadım teleskopla.:)) Parayı verdim ama tam o sırada gitmek zorunda kaldım.Ben de hoş geldim ve hoş gittim diyerekten koccaman öpüyorum seni❤️❤️❤️❤️

2. Turla gittginde öle olur kuzucum olsub iste binalar var öyle 😁 cok fazla isi kacirmadin 💕💕💕 devamini bekliyorum bakalim neler var daha :)

3. Evet canım ya rehbercim sağolsun 😂
      Ya o kadar zaman problemi yaşıyorum Ki şimdi sınav hazırlıkları başladı.Daha sıkı çalışmam gerek çünkü artık seneye ben giriyorum sınava.Boşluk buldukça yazacağım inşallah.Blogdan kopmaktan öyle korkuyorum ki🙈

2. Ooo hoşgeldin canım benim 😁😊😘 ne güzel kareler öyle benimde görmek istediğim yerlerden biridir Bursa sayende geziyorum bekliyoruz devamını hadi bakalım tekrar hoşgeldin kuzum 😊😁😘💕

1. Ay gezin ayol Benim sayemde😊 Ah canım bir zaman bulsam yazacağım.🤔😢

3. Yaaa Bursa :) Çok çok çok istiyorum gitmeyii. Ne güzel etmişsin gidip gezerek. :) Bu arada hoşgeldin tekrardan :)

1. Hoooşbullldukkk❤️❤️❤️ Evet evet çok güzel gerçekten.Sen de git.Kesinlikle tavsiye ediyorum 💓

4. Bursaya gitmiştim daha önce.Tarih kokan, huzurlu bir yer gibi gelmişti bana.Hoşuma gitmişti.Ayağına sağlık:)

1. Ya aynen öyle.Haftasonu yazacağım inş.Hiç bir şehirde Bursa'daki gibi hissedemedim 😜💓

5. Başlıkta Çanakkale'yi de görünce hemen okumak istedim.Ama Çanakkale için biraz daha bekleyeceğim galiba :)

1. Galiba gibimsi😜

2. Bir sonraki paylaşımında...okudum :)