BURSA EDİRNE ÇANAKKALE İSTANBUL GEZİSİ /2-3-4-5/:)

Herkese merhaba! Hemen konuya dalmak istiyorum çünkü bu postu şimdi yazamazsam bir daha sanırım hiiiç yazamam:D
Artık size bahsettiğimden çooooook daha yoğun bir tempodayız ve henüz sürecin başında olmamıza rağmen ben kendimi boşlukta buldum bile😰 Sürecin başında böyleyse içinde nasıldır hiiç bilmiyorum😕
💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧 💧  Öncelikle çoook özür diliyorum geciken onlarca post için😔 Yavaş yavaş tamamlayacağım işleri aksatmadan,kendimi de bıktırmadan...:))

O zamannnn upuuuuzuuuuuun bir yazıya başlıyorum.Umarım hooop diye aşağı inmezsiniz çünkü bundansa yazının hiiç okunmamasını tercih ederim doğrusu😋

*Yazı geciktiği için hangi gün neresi vb.detayları hatırlamıyorum.Bu yüzden durak durak yazamayacağım*














Bu fotoğrafta gördükleriniz o dönemde savaşta kullanılan mermiler,çatallar,kaşıklar,silahlar ve bir çok benzeri eşya.Son fotodaki ise buranın girişi.Tam hatırlamıyorum ama içerisi taştan topraktan.Yani bina gibi değildi.Bu arada sanrım yakınlarında da Müze Shop(adı her neyse :D) Bulunuyordu.Fiyatlar çok da pahalı değildi sanırım.






Sanırım bir önceki yer ile burası çok yakındı.Ve evet hatırlıyorum o sıcakta yürümemek için rehbere yalvarırken bir de azar işitmiştik😅 Burası çoooooooookkk BÜYÜK bir anıttı.Arkadaşlardan biri (evet o gizlice telefonumu alıp bloğumu öğrenen ponçik:D) buraya gitmeyi çok istiyordu.Gittiğimiz iyi oldu.En çok dikkatimi çekenler mezarların güzelliğiydi diyebilirim.Bir de 4-5.resimdeki duvara yapılmış resim mi desem adı her neyse gerçekten çok büyüktüler.Buranın güzelliği anlat anlat bitmez kii:))








Burası yine Çanakkalede kocaman bir bina ve sadece Bu tür şeylerin sergilendiği aynı anda simülasyon izlenen bir yer..Bu arada burada Çanakkale simülasyonu (umarım adı budur) izledik.Hareket eden gemiler falan çok hoştu gerçekten.Herkese tavsiyem buraya kesinlikle uğrayın.
Bu maketlerin hepsi gerçek gibi.Fotoğraflar yeterli olmuyor oranın atmosferini görmek lazım kesinlikle.
Bu da savaş sırasında ordunun dizilimini gösteren kocaman bir maket.Yine aynı yerde.


                                                 Her şey çok gerçekçi hatta belki gerçek:))



Yine kullanılmış eşya benzetmeleri ..





Burası Edirne! Selimiye Camii! HA-Rİ-KA!
Özellikle şu ters lale olayını anlatıp çok da kasmadan geçmek istiyorum burayı:
Bir padişah döneminde , padişah bir kadının lale bahçesinin ekili olduğu alana ihtiyaç duyuyor.Fakat ne yaparlarsa yapsınlar kadın asla izin vermiyor.Bunun üzerine padişah kadına,buraya yine bir lale bahçesi dikileceğini söyleyerek zor bela kadını razı ediyor.Dikilen lale de kadın bu işte terslik çıkardığı için ters olduğu söyleniyor.Sonrasında da yıllar önce bu lale bir cam ile koruma altına alınıyor.(3.resim)

Geldik Beyazıt Külliyesi'ne!


Geçmişte gerçekten kullanılan aletler.Görevlerini okurken tüylerim diken diken oldu .






Arkadaşım gözlerini kapat sana bir şey göstericem dedi.Odaya girmemle çıkmam bir oldu:D O an içimden indirdiğim hatimin haddi var hesabı yok!:) Bu arada burda ağır akıl hastaları tedavi görüyormuşşşşşş.......


''Bak abicim bana şekil şukul yapma'' Modeli şekil 1A:)









Üstünde isimleri yazan onlarca farklı ot da eskiden tedavilerde kullanılıyormuş.


Eski ilaç şişeleri.Tabi gerçekten kullanılmış mıdır bilmiyorum ama...





Bu arkadaşları ilk gördüğümde biraz bakıştık.....Aşık olduğumu anladım:))))


Bu tedaviye Tiryak Tedavisi diyorlarmışmış.Ben sanırım fazla psikopat olduğum için öcülü böcülü ne varsa hep onları not almışım:)))))


Sen bayım,evet sen tam karşımdaki akrep:)))) En çok ilgimi çekenlerden.Dedim ya  az biraz manyakım! azcık....




Bunlar da yine tedavide kullanılan bazı otlar..






Bu aletlere anlam veremedim.Abi hastayı tedaviye mi gidiyorsunuz yoksa kurbanlık kesmeye mi???
İçeriklerini okuyunca biraz korkmadık değil yani:/







Sanırım burası mutfaktı.Kim istemez böyle mutfak? BEN!


Tam olarak ne olduğunu bilmiyorum ama sanırım dikilitaş deniyor ve üzeride Hiyeroglif yazısı bulunmakta...


At Meydanında bulunan bu sütuna Yılanlı Sütun deniyor.


Bu da nadir bulunan pembe granit taşından yapılmış bir sütun.Uzaktan bakılınca pembe-siyah görülüyor rehberimizin dediklerine göre..

AYASOFYA...







Denilenlere göre,bu çukurun deliğine baş parmağınızı sokup elinizi çevirirken (aman dikkat kırmayın!) dilek diliyorsunuz ve dileğiniz kabul oluyor.Bu arada deliğin içindeki nemi parmağınızı soktuğunuzda hissedebiliyorsunuz:)


Bu resimler altın yapraklarla yapılmıştı sanırım.Bu yüzden çok değerli oldukları söyleniyor.
Bu arada Ayasofya önce kilise sonra cami ve 85 yıldır da müze olarak kullanılıyor.



Alman Çeşmesi ile ilgili de söylenen o ki; Tepesinde biryerlerde ''Alman Kaiser'i Wilhelm 2 1898 yılı sonbaharında Osmanlıların hükümdarı haşmetlü Abdülhamid 2 nezdinde ziyaretinin şükran hatırası olarak bu çeşmeyi yaptırdı.'' yazmaktadır deniyorrrrr:)))

Bilmem belki yazının sonuna gelmişsinizdir.Belki hoooop diye geçmişsinizdir ama umarım çok sıkmamışımdır.

Haftaya falan da En ponçiklerden bir annenin başlattığı etkinliği yazmayı düşünüyorum.Ben kaçıyoruuum💙💙💙💙

ÇOK SEVDİĞİMİ KAÇINCI SÖYLEYİŞİM?:))


















Yorumlar

  1. İşte Çanakkale yazısı...Çanakkale o kadar mistik bir yer ki.Kesinlikle 1 güne sığmaz gezmek...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle.Biz bir güne gezdik ama öldük bittik yani o derece.En beğendiklerimdendi Çanakkale.Çanakkale çok farklı..:)

      Sil
  2. Canim benim canakkalede askerlerin duvarda heykellerinin olduğu yerde başimi ayaginin altına koyup elimle ittirir gibi resim cekinmistim :) o aklıma geldi.Bizde uykusuz kalmistik ondan hic bir detay aklimda kalmadi.Bide hava cok sicakti nasil gezdigimi bile anlamamistim sen o konuda daha sansliymissin.💙

    Ülkemizin her yeri ayri ayri güzel dimi.Bide o poncik ben oluyorum sanirim.Acele etme kuzum ne zaman müsait olursan oldumu.Öpüyorum seni.Bide bizde seni sevdigimizi cok söyledik dimii 💕😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa bak o güzel pozmuş yaa.Niye aklıma gelmedi 😂

      Ah ah canımcım bir de bana sor sabah 6'da kalktık 5 gün boyunca😂
      Kesinlikle Türkiye'mi hiç bir ülkeye değişmem.Evet o ponçik tam olarak sen oluyorsun.Yazacağım yakında canımcım💓💓💓💓💓

      Sil
  3. Benim de gezdiğim yerler.Fotoları görünce de tekrar hatırladım :)) Teşekkürler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim asıl💓

      Sil
  4. Çanakkaleye iki kez gitmek kısmet oldu.Ruhuma seslenen bir özelliği var oranın.Beni çok etkilemişti.Edirneye de yıllar önce annemle gitmiştik.Oradan Osmanlı'nın geçtiği çok belli gibiydi.Orayı da beğenmiştim.Zaten ülkemizin her yeri ayrı güzel.Önemli olan bakıp da görebilmekte.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle. Şimdi Edirne diyince ben de aynısını hissettim.Ordan Osmanlı geçtiği sanki havasından anlaşılıyordu😍

      Sil
  5. Tesekkürler ^^ bu arada akrebi goremedim bir turlu 😅 iki yengeç vardi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geç saatte yazdığım Ne kadar belli oluyor değil mi? Kafa 300 500😂

      Sil
  6. Havası gerçekten kan mı kokuyor ? Yoksa bir efsane mi merak ediyorum sadece :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok yani ben bir koku almadım 😜😊😊❤️❤️

      Sil
  7. tam belgeselci olmuşsuun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belgeselcilik benden sorulur dimi ama😂💓

      Sil
  8. güzel ama yorucu bir tur olmuş anlaşılan çanakkale'ye geçen yaz gittik ama şehitliklere değil ,sonbaharda da kısmetse Edirne'ye fotoğraflar güzel :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çook yorucuydu,sabah 6'da kalkmak.... Hadi bakalım Edirne'de size bol bol mutlu günler diliyorum canımcım💓

      Sil
  9. Süper ya inşallah bigün bende gidebilirim en büyük isteklerimden biri.ruhumun bir parçasını orda bulacagima eminim 💙

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gidersin gidersin.Hatta boş zamanında hemen git,pişman olmazsın💓

      Sil
  10. Çok ilginç bazıları, inanılmaz severim böyle yerleri gezmeyi tek tek inceledim bütün fotoları güzel olmuş eline sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O karışıklık,acele,sıcak hava ... ben sonradan farkettim bazı resimlerin kalitesizliğini ama beğendiysen ne mutlu bana 💓💓

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar